Saturday 9 February 2019

GHOSTBUSTER

Asrama memang tidak akan sunyi dari kisah mistik. Perkara yang paling kerap jadi gangguan kepada kami sepanjang tinggal di asrama pastilah masalah histeria.

Histeria ini berpunca dari banyak sebab. Antaranya gangguan atau lintasan dan "tumpangan". Tidak kurang juga dek kerana stress atau depresi.

Antara kenangan paling dahsyat sepanjang berhadapan dengan isu histeria ini ialah bila pada tahun 1988, ramai rakan dan adik junior jadi histeria. Kalau tidak silap perkiraan, waktu lebih 30 pelajar yang mengalami keadaan itu.

Seram? Dah pasti seram. Tension pun ada juga. Sementelah waktu itu kami sedang kalut bergelut dengan peperiksaan SRP. Boleh bayangkan, sedang berpeluh menjawab soalan peperiksaan, di luar dewan terlihat ada yang berlari- lari hampir terjun bukit di hujung kelas.

Seusai peperiksaan, selain kami kononnya bergembira dan berpesta meraikan selesainya musim peperiksaan, kami juga ditugaskan menjadi " ghostbuster ". Bukanlah kami ini bertugas menghalau segala " gangguan " tetapi kami disuruh menjadi kumpulan penyelamat. Tukang kejar mangsa, tukang pegang mangsa sampai kadang- kadang dalam kalut nak mengejar kami pun tergolek sama.

Aku, Eliza, Natrah, Leha, Yati, Salha dan beberapa lagi kawan- kawan jadi team " ghostbuster " yang cemerlanglah kiranya sepanjang sebulan lebih sekolah kami dilanda gangguan.

Sampai sekarang, kalau ada kes histeria di kalangan pelajar, pasti saya juga turut dipanggil. Bukanlah hebat pun tapi bolehlah in shaa Allah membantu apa yang patut.

No comments:

Post a Comment